معرفی 7 قرص مکمل برای پوست و مو

داشتن موی زیبا، ناخن‌های قوی و پوستی شاداب دیگر مساله‌ای نیست که در عصر حاضر بران آن نگرانی وجود داشته باشد. با استفاده از انواع مکمل‌های خوراکی، ورزش و تغذیه مناسب می‌توان علایم افزایش سن راتا حدودی کنترل کرد. قرص‌های مکمل همان طور که از اسمشان پیداست برای تکمیل ویتامین‍‌های ضروری بدن تجویز و توصیه می‌شوند. آنگونه که در تحقیقات علمی و آزمایشگاهی هم ثابت شده است، مهم و ضروری ترین ویتامین های لازم برای رشد و استحکام مو و پوست در خانواده C B  D وE  و زینک موجود هستند.

ویتامین ها برای پوست و مو چه میکنند ؟

ویتامین A :ضروری ترین ویتامین برای رشد سلولی است

ویتامین های خانوادهB : یکی از مهم ترینها برای استحکام و تحریک رشد مو، ناخن و سلامت پوست هستند.

ویتامین B7 یا بیوتین :جزو ضروری ترین ویتامین های بدن به حساب می آید و نقش اساسی در جلوگیری از ریزش مو و شکستگی ناخن ها دارد.

ویتامین B9 یا فولیک اسید:مانع مشکلات پوستی مثل جوش و ترک خوردگی‌های پوستی می‌شود.

زینک (روی) : یکی از مهم ترین مواد معدنی است که برای استحکام و رشد مو و ناخن لازم است. به علاوه در حفظ سلامت پوست نیز نقش اساسی و مهمی دارد به علاوه مصرف درست آن به رفع لک‌های سفید روی ناخن نیز کمک می‌کند.

معمولا شرکت‌های دارویی برای کسب نتیجه بهتر از تجمیع زینک، ویتامین Cو ویتامین های خانواده B در مکمل های رشد و تقویت ناخن، پوست و مو استفاده می‌کنند.

انواع مواد پروتئینی و معدنی برای بقای رشد مو و قوام پوست مهم هستند. ولی به دلیل اینکه ممکن است به دلایل مختلف مانند انواع رژیم های خوراکی ( مانند گیاه خواری) در جیره غذایی روزانه به اندازه کافی این گروه ویتامین‌ها به بدن نرسند انواع قرص و آمپول‌های تکمیلی و تقویتی به کمک افراد در زندگی پرمشغله امروز آمده اند.

7 مورد از بهترین مکمل های پوست و مو

این مکمل‌ها به صورت داروهای نسخه آزاد در داروخانه و دراگ استورها به فروش می‌رسند. البته توصیه می‌شود ابتدا با یک آزمایش خون ساده از میزان کمبود ویتامین ها و مواد مغذی بدنتان آگاه شوید و بعد به سراغ مصرف این مکمل‌های خوراکی بروید.

قرص سیستین ب 6 زینک

معمولا کمبود ویتامین ب در بدن خودش را به صورت ناخن‌های شکننده و موهای نازک نشان می‌دهد. کمبود زینک یا روی نیز با علائمی مانند ریزش مو و آسیب های بستر و بافت ناخن مشخص می‌شود.

این قرص ترکیبی از ویتامین ب و زینک، مکملی مناسب برای کنترل ریزش مو و افزایش استحکام ناخن و قابل استفاده برای خانم ها و آقایان است.
اثرات مثبت این قرص که بعد از مصرف 2 الی 3 ماه مشخص می‌شود عبارتند از :
-افزایش ضخامت مو
-درمان ریزش و پر شدن جای مو

-درمان ناخن های شکننده و استحکام آنها

قرص یونی زینک

نام آشنای مکمل معروف پوست و مو برای خانم و آقایان ایرانی؛ بسیاری از افراد با این مکمل آشنا هستند. محتویات این مکمل شامل زینک ،ویتامین C و ویتامین‌های گروه B( شامل B1/ B7/B12/B9)هستند.

به دلیل غنی بودن گروه ویتامین های ضروری برای پوست و مو ، این مکمل در بسیاری از اوقات برای رفع مشکلات ریزش و شکنندگی ناخن ها تجویز و توصیه شده است.

اثرات مصرف این مکمل نیز در دوره 2 الی 3 ماهه بهتر مشخص میشود. البته قابل ذکر است که مصرف این قرص به دلیل .وجود زینک ممکن است برای بعضی افراد موجب حالت تهوع و دل به هم خوردگی شود. به همین دلیل بهتر است با توصیه و تجویز پزشک از این مکمل استفاده کنید.

قرص هیر ویت

قرص هیر ویت یکی از محصولات پرطرفدار برای رشد مو شناخته می‌شود. کسانی که به دلایل مختلف مانند استرس، تغییر وزن، رژیم های سنگین و … دچار ریزش از دست دادن موهایشان هستند می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. هیر ویت به صورت اختصاصی برای ساختار موی خانم ها تهیه شده است.

مکمل‌های تغذیه ای موجود در این قرص عبارتند از گروه ویتامین های B، فسفر، روی و مس. مس موجود در این قرص با اکسیژن رسانی به ریشه مو باعث افزایش ضخامت و تحریک رشد موی تازه می‌شود.

به دلیل محبوبیت این قرص  و وجود نمونه‌های مشابه فیک و غیر اصل، دقت فرمایید که حتما محصول اورجینال را تهیه و مصرف کنید.

کپسول هیر برست

هیر برست در سالهای اخیر با ارائه محصولات مکمل پوست و مو توانسته است توجه مصرف کنندگان را در سراسر دنیا به خودش جلب کند. علاوه بر مکمل‌های خوراکی، انواع شامپو و نرم کننده نیز به گروه محصولات عرضه شده توسط این شرکت افزوده شده‌اند.

ویتامین های تشکیل دهنده آن عبارتند از بیوتین، زینک، سلنیوم،و آمینو اسیدهای ضروری. نتیجه مصرف این محصول نیز داشتن موهای ضخیم، پرپشت و کمک به تسریع رشد موها است.

معمولا توصیه می‌شود برای نتیجه بهتر حداقل سه دوره از این مکمل استفاده شود.

قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز

این مکمل به صورت اختصاصی برای بهبود وضعیت و جوانسازی پوست خصوصا جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست صورت تهیه شده است.

هیالورونیک اسید یک قند طبیعی است که در بافت بدن به خصوص پوست، بافت زجاجیه چشم و مفاصل وجود دارد؛ اما با افزایش سن این ماده در بدن کاهش پیدا می‌کند. یکی از وظایف هیالورونیک اسید آبرسانی به پوست و افزایش رطوبت در بافت های همبند است. این نکته را در خاطر داشته باشید که هیالورونیک اسید قابلیت نگهداری آب و رطوبت تا 1000 برابر وزن خود را داراست.

قرص مای ویتامیز با داشتن مواد مکمل هیالورونیک اسید برای افزایش قوام و الاستیسیته پوست و همچنین سیلیکا و منیزیم به بهبود علایم پیری و خستگی در پوست کمک می‌کند.

قرص بیوتین

قرص‌های مکمل بیوتین در بسته بندیهای مختلف و از سوی شرکت‌های متفاوت دارویی به بازار ارائه شده‎اند. تفاوت آنها در میزان بیوتین موجود و در برندینگ نام تجاری هر شرکت است.

بیوتین یا ویتامین B7 به عنوان یکی از ضروری ترین ویتامین‌ها برای کمک به پوست،ناخن و مو شناخته می‌شود و در درمان ناخن‌های شکسته و آسیب دیده، انواع ریزش مو، زیبایی پوست و کاهش آکنه نتایج اثبات شده دارد.

ویژگی مهم این ویتامین ناپایداری آن است و برای مدت طولانی در بدن باقی نمی‌ماند. به همین دلیل بایستی با استفاده از مکمل های خوراکی کمبود آن را در بدن تامین کرد.

مصرف مکمل های بیوتین نیز بعد از دو الی سه ماه در وضعیت استحکام ناخن و درخشندگی موها مشخص می‌شود.

قرص هیرتامین

همان طوری که پیش از این هم گفتیم دلایل ریزش مو مختلف هستند ولی همگی یک نتیجه دارند؛ از دست دادن موها به هر دلیلی که صورت بگیرد مساله خوشایندی نیست.

کپسول های هیر تامین با تاکید بر جلوگیری از ریزش مو فرموله شده‌اند و برای خانم ها و آقایان قابل استفاده هستند.

مواد مکمل تغذیه‌ای به کار رفته در این کپسولها عبارتست از ویتامین‌های گروه ب ، ویتامین A، آلوورا، فلفل، زردچوبه و ویتامین D3.

فلفل با تحریک خونرسانی به ریشه مو به رشد مجدد موها کمک می‌کند و خواص ضد باکتریایی زرچوبه نیز برای بهبود فولیکول های مو و کمک به سلول‌های آسیب دیده است

توصیه مصرف این مکمل نیز سه دوره پیوسته برای گرفتن نتیجه بهتر است.

نکات مهم برای مصرف مکمل‌های پوست و مو:

  • هرچند مکمل های معرفی شده در این مطلب به راحتی از داروخانه ها قابل خریداری است اما حتما پیش از استفاده از هرگونه مکملی با پزشک مشورت و با مشخص شدن نتیجه آزمایش خون اقدام به مصرف کنید.
  • مصرف مکمل های مو و پوست برای زنان باردار و شیرده معمولا ممنوع است. حتما در این خصوص با پزشکتان مشورت کنید.
  • مصرف بعضی از مکمل ها دارای تداخل دارویی با انواع آنتی بیوتیک و دیگر مکمل های غذایی است . پیش از مصرف در خصوص انواع تداخل دارویی مطمئن شوید.
  • سلامت شما گرانبهاترین دارایی شماست. برای اطمینان از اصل بودن مکمل‌ها، حتما از جای مشخص و معتبر خریداری کنید. به دلیل اشباع بودن بازار از وجود انواع مکمل‌های غیر اصل، هنگام خرید به این نکته حتما توجه فرمایید.
/5
440,000
418,000
تومان
/5
300,000
285,000
تومان
/5
115,000
109,000
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *